Eğitim Birimi



         Müze bünyesinde ve okullarda düzenlenen konferans ve seminerler ile başlayan Adana Müzesi eğitim etkinlikleri “Eğitim Bölümü” tarafından müze eğitiminin amaç ve programları doğrultusunda çalışmalarını sürdürmeye başlamıştır.

         Eğitim Bölümü rehberliğinde müze gezisi ve atölye etkinlikleri için randevu sistemi geliştirilmiştir. Yani açılan müzemizin ayrı bir bölümünde atölye çalışmaları ve tematik kazı yöntemleri ile birlikte Adana Müzesi ve Akdeniz Geleneksel El Sanatları Derneği arasında. Ortaokul, lise ve üniversite öğrencilerine yönelik çağdaş müzecilik anlayışı oluşturmak, müze kültürünü yaparak ve yaşayarak öğrenmelerini sağlamak, sanatsal kültürel, sosyal alanlarda bilgi, el becerisi, yeteneklerin ortaya çıkarılması, estetik zevklerin geliştirilmesi desteklenmesi ve kaybolmaya yüz tutmuş geleneksel el sanatlarının yaşatılması amacıyla öğrencilerin ders saati dışında müzede gerçekleştirilmesi için işbirliği yapılmıştır.

         Çalışmaların, öğrencilerin yaratıcılıklarını güçlendirecek nitelikte 2 modül halinde uygulanması düşünülmektedir. Bu modüllerde aşağıdaki etkinliklere yer verilecektir.

1.Modül

  • Boya-Bul-Keşfet çalışması
  • Hikâyeleştirme çalışması
  • Drama çalışmaları
  • Kazı Çalışması
  • Kara Kalem vb.

2.Modül

  • Deri El Sanatları
  • Boynuz İşleme ve Zihgir Sanatı
  • Karagöz-Hacivat Tasvir Yapımı
  • Mozaik Yapımı
  • Elde Seramik Şekillendirme
  • Ahşap Oyma
  • Kağıt Telkari
  • Ebru Yapımı
  • Batik Yapımı
  • Taş Boyama
  • Ney Kaval Yapım ve Uygulaması
  • Resim/Minyatür
  • Kumaş Dokuma
  • Kaligrafi/Güzel Yazı
  • Cam Şekillendirme

         Adana Müzesinde randevulu sistemde gerçekleştirilecek günlük müze gezi programı, kalabalık gruplar halinde ve gelişi güzel olmaması açısından üç aşamadan oluşmaktadır.

         Müze ziyareti öncesi müze gezisinden ve atölye çalışmasında yararlanacak öğrencilerin yaş grubu, sayısı, ziyaretin süresi ve yaptırılacak atölye çalışmaları hakkında öğretmenlerle yapılan ön görüşme, müzedeki eğitimin birinci aşamasını oluşturmaktadır.

         Yaş gruplarının gereksinimlerine göre ve dikkat sürelerini aşmayacak şekilde gerçekleştirilen müze gezisi, müze eğitiminin ikinci aşamasını oluşturmaktadır. Müze ziyareti sonrası, Müze Eğitim Atölyesinde yaş gruplarına göre yaptırılan çeşitli atölye çalışmaları ise müze eğitiminin son aşamasını oluşturmaktadır.

         Müzede gerçekleştirilen günlük programların dışında daha uzun soluklu çalışmalar ise belli bir proje kapsamında ele alınmaktadır. Belli bir temanın ele alındığı eğitim faaliyetlerinde öğrenciler, hem müzede daha fazla zaman geçirerek Anadolu Uygarlıkları konusunda daha kalıcı bilgiler edinirken, hem de müze ve eğitim atölyesinde gerçekleştirdikleri çalışmaların ürünlerini Müze’de sergileme fırsatı bulabilmektedirler.